Menangis Selagi Kau Termampu Sayang


semalam ialah hari yang paling kami tak dapat lupakan, tarikh 29 haribulan 9 2011 membawa satu impak yang besar, akhirnya sorang lagi hamba ALLAH telah kembali ke rahmatullah, sakitnya tak lama, setahun . mungkin allah lebih menyayangi arwah .


azza : abang, kenapa banyak kereta kat umah kita ?
abang : takda apalah, ada tu orang eksiden ke apa ke .
azza : tapi dekat rumah su tuu
abang : su takda dah


ya allah, azza tergamam, terkedu, hidup matiku hanya kepadamu ya allah, azza naik atas rumah, tangisan ini tidak dapat ditahan, salin baju terus siapkan diri ke rumah arwah, su, siti datang nie. aku melihat jenazah, su masih tidur kan ? sayu aku melihat anak2nya .


menangis lah sayang, menangis lah selagi kau termampu, sesungguhnya ibumu itu mati dalam iman, apa yang siti harapkan, agar umi menjadi anak yang taat dan sentiasa dengar cakap abah, belajar rajin rajin ye sayang, nanti boleh balas jasa arwah ibu dan abah ;) siti tahu umi tabah hadapi semua nie kan ? umi kan kuat, kalau umi kesian dekat arwah, berhentilah menangis, orang yang dah pergi tetap akan pergi sayang :') bersabar ye .


ya allah, pilu rasanya, su, su dah aman di sana ? kami di sini sentiasa doakan kesihatan su, kami sayang su, su pergi meninggalkan jasa dan pengorbanan untuk kami dan kali nie kami hadiahkan satu hadiah untuk su, hadiah itu ialah al-fatihah .

5 comments:

  1. semoga ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman..

    al-fatihah

    ReplyDelete
  2. semoga ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman..

    al-fatihah

    ReplyDelete
  3. sesunggh nya , ajal kite di tngn Nya :) sabar laa . la tahzan . ade hikmah di sebalik semuanya tu . al fatihah .

    ReplyDelete