Rindu Kenangan Lampau


Tak dinafikan. Kenangan lama sudah pasti akan mengamitkan memori yang begitu indah. 6 tahun di sekolah rendah berangan (1) dan 5 tahun di sekolah menengah berangan membawa seribu makna dalam kehidupan saya. alhamdulilah. berkat doa ayah dan ibu dan usaha tidak kira erti penat lelah guru-guru mengajar siang dan malam, alhamdulilah boleh dikatakan saya seorang pelajar yang berjaya dalam kehidupan.


Allahuakbar. Sedang asyik mengemaskini kotak-kotak lama, terpandang satu gambar di atas. ye gambar sewaktu darjah 6 dulu. gambar ketika pulang dari Kem Pintar yang diadakan selama 3 hari 2 malam di Melur, Kelantan. bila terpandang gambar ini, kenangan 6 tahun di sekolah itu menerjah kembali. masakan tidak, saya cuma tinggal masa setahun untuk meninggalkan sisa saki baki pelajar sekolah dan insyallah selepas ni akan bergelar pelajar universiti, insyallah. mohon doa kalian :)


cerita mengenai pengalaman persekolahan. terlampau banyak. sehingga sukar untuk dungkapkan. sebahagian besar, saya akan cerita. akan tetapi sebahagiannya lagi biarkan sahaja ia terletak di dalam laci kamar. sungguh, saya rindu dengan kenangan hampir 5 tahun yang lalu :') gambar itulah saya 5 tahun yang lalu.


buat rakan-rakan seperjuangan batch 2008, 6 Anggerik Sekolah Kebangsaan Berangan 1, Zuriman, munir, zaiem, hasif, hadi, hyqal, luqman hakim, najihah, farah hanim, masyitah, asyikin, nabhah, wazini ,afirah, dini, fatin Armiena, Hafizah, Affizal Nabihah, Sofea, Balqis, Asyikin, Nisrin, Amiera, Athirah, Khairunnisa, Ashraf Nasrum, Afiq, Akmal dan pelajar-pelajar yang lain, selamat berperang dalam SPM! Gambatte. Batch kita akan sentiasa terbaik. 1996 akan selalu di hati :*

6 comments:

  1. masa lepas memang untuk dikenang..kenang yang baik² aje lah ;)

    Jom join lucky draw , ada RM120 cash, photobook rm200++ dll. http://www.cikgunaman.com/2012/12/cabutan-bertuah-menggapai-gadjet-impian.htm

    ReplyDelete
  2. dah lama tak singgah sini..
    nmpaknya banyak perubahan..
    hehehehe..
    apa kabar?

    from ::Arkitek Hati::

    ReplyDelete
  3. @cikgu Naman betul tu cikgu. ingat yang baik baik aje :)

    ReplyDelete
  4. @aini shahroni dah lama jua kita tak bersua. alhamdulilah khabar baik. hehe

    ReplyDelete