Ragam Sengal Di Facebook

Dalam era globalisasi ini, alam maya atau dikenali dengan muka buku kian mendapat tempiasnya apabila ramai yang menyalahgunakan facebook. bukan sahaja chat malah komen-komen dan status turut memainkan peranan. * ayat mintak lempang, HAHA


apa yang boleh diperhatikan. terdapat banyak ragam kanak-kanak yang menggunakan facebook atau mukabuku ini. antara percakapan yang boleh dirakam ialah :

a) : tengah buat apa tu?

aku tengah tanam pokok niy, kenapa? nak join sekali ke? pokok niy tak subur lagi, kalau nak subur, kita kena siram dia hari-hari. pokok aku ada 5 , kau nak satu?

b) : duk katne?

aku duk belakang kau niy, ngah main ngan sepupu kau, sepupu kau niy apa kes dah pukul aku, sakit tauk, nanti papa mama dia balik, aku nak kau report mama papa dia, ada anak tak reti jaga !

c) : dah makan? * walalupun dah mention dalam status tak lagik*

eh dah, eh ke belum? tetiba aku migrain niy, kau tahu tak aku dah makan ke belum? aku lupa niy, al maklumlah tengah layan soklan kau niy.

d) asal mana? * dalam info penat tulis tapi malas BACA

aku duduk dengan monyet ajeh kat zoo, zoo taiping, kau dah datang belum? esok geng aku buat show, sorang 70 hengget, harap kau bayar lah eh, aku kawan dia pun bayar, inikan pula kau yang duk tanya soklan bukanbukan kat aku.


kejam tak ayat azza? HAHAHA , saja buat lawak di petang hari, banyak sangat ragam dekat facebook niy, kadang-2 azza nak layan pun tak sempat, dan buat siapa yang IM pasal passw tuh, sorry kalau lambar teply, hehe, saya status jeh online, kadang-2 saya layan saya punya anak manakan. thanks yaww :P maaf kalau ada yang terasa, sekadar gurauan

4 comments: