Bahayanya Bercinta Satu Sekolah

Assalamualaikum.


dah jawab salam azza tak?  bagi yang dah menjawab, tahniah diucapkan :) anda sudah mendapat satu pahala dan senyuman daripada azza. nampak tak azza tengah senyum untuk korang niyy? ekeke :D


lupakan hal tu. just go to the story :) bahayanya berkenalan satu sekolah. kenapa azza kata bahaya? jom check it out ~


  • mudah memikirkan hal negatif buruk
  • cepat semburu
  • terasa seperti diabaikan
  • hilang tumpuan dalam kelas
  • sentiasa dalam tumpuan orang ramai
  • mudah berlaku pengzinaan

kenapa azza cakap camtu? okay. bagi kes mudah berprasangka buruk, azza boleh selitkan dengan satu cerita. kalau pasangan kita yang kita minat tu berada dalam kelas yang sama, kita mudah akan brprasangka buruk. mesti korang tak tahan kan kalau pasangan korang asyik rapat dengan berlainan jantina? dan in the same case, korang mesti akan rasa mudah cemburu. trust me, korang akan buat diri korang automatik badmood.


terasa seperti diabaikan. dalam kelas, pasangan korang susah sangat nak rapat dengan korang? kenapa? sebab bila pasangan kita digabungkan dengan member yang lain, maksud azza lelaki sama lelaki dan perempuan sama perempuan, pasangan kita officially mudah untuk melupakan kita :) dah rasa jadi macam anak batu pun dah ada kan ? :O


bagi kes sentiasa dalam tumpuan orang ramai, azza boleh dikatakan benda nie benar benar berlaku. bila kita bercinta satu sekolah, perhubungan nie makin lama makin ramai yang tahu :) tak cukup dengan kawan-kawan, cikgu-cikgu juga akan turut dapat tahu :) jalan penyelesaian, lebihkan pembelajaran :)




azza ada satu cerita nak kongsi. dua hari lepas, satu kemalangan parah telah berlaku depan sekolah azza :) and u know what the case kemalangan tu? bekas BF adik tu sendiri yang melakukan jenayah tuh :) ex dia langgar lari. habis muka adik calar balar. parah kan kalau ada ex yang suka balas dendam? sekarang pun adik tu dirawat d hospital. kesian btul. selebihnya azza tatau la cerita. waalhualam :)


konklusinya, nak bercinta jarak dekat tak salah cuma jangan melampaui batas ^^ cubalah jaga 3K. insyallah hubungan kekal. dekat tak semestinya dia dah jadi SUAMI ISTERI kita tau :) jangan pakai nak gunakan sesuka hati je.

love quote today: biarkan berjauhan asalkan hati tak berubah dan biarkan tak jumpa asalkan hati tak lupa :)

14 comments: