Perginya Seorang Ayah Saudara

Al fatihah.


pagi tadi waktu azah dalam perjalanan balik ke kolej, azah terima satu kiriman whatsapp dari family katanya pakngah dah tiada. azah terkedu seketika. waktu tu azah baru naik bas dari hentian di kuala terengganu.


semalam last jumpa dengan arwah. maafkan siti sebab tak dapat tengok pakngah dikebumikan. pak ngah pun dah lama sakit. moga2 pak ngah ditempatkan di kalangan orang yg beriman dan moga roh pakngah dicucuri rahmat. aamiin. pakngah semalam memang dah nampak nazak. niat di hati nak postpone tiket ke pahang tapi apakan daya, study harus diteruskan memandangkan banyak assessment yang menanti.




kita yang hidup kena teruskan kehidupan. yang pergi tetap akan pergi. kita pun akan pergi jua. tak harini mungkin esok. Allah. sebak sangat. sempat berbisik dalam hati sambil tengok pakngah. "pakngah, maafkan siti, halalkan semuanya deh". huhu.



pakngah anak kedua dari 5 adik beradik. pakngah abang kepada arwah abah. abah pergi tahun 2006. pakngah pergi tahun 2014. mudahan lebihan 3 adik beradik sempat tengok azah berjaya dahulu. amin amin ya rabbal alamiin.



No comments