#4 Tips Naikkan Pageviews dan Unique Visitors




Assalamualaikum semua!


harini azah nak share tips keempat untuk cara naikkan pageviews dan unique visitors ke blog korang. haa jeng jeng jeng. dah 3 tips yang azah share sebelum ni. boleh rujuk SINI kalau nak tahu apa tips yang azah share sebelum ni tau. just klik je perkataan SINI tu. hehe. so, harini azah nak share pula tips keempat iaitu :


Bertukar LINK sesama Blogger

sebenarnya satu kelebihan pada korang bilamana ada bloggers yang tawarkan buat contest atau giveaway dan hadiahnya akan dimasukkan dalam bloglist. korang tau tak bloglist ni apa? bloglist ni ialah senarai blog-blog yang ada terdapat dalam main page. di main page ye. kalau kena buka tabs iaitu page baru, baru ada senarai blog kita, tu bukan bloglist :)


bertukar link sesama blogger ni bukan dari segi bloglist je, dengan blogwalking tinggalkan komen pun boleh. caranya bilamana korang melawat satu blog tu, just drop the comments. nanti akan ada blogger lain yang singgah blog korang tu. hehe. percayalah!


 selain tu, dengan sertai contest atau giveaway pun boleh. macam mana pulak tu? bila korang join contest, si owner contest akan join peserta yang join contest. dan dengan adanya senarai peserta tu secara tak langsung, dapat juga benefit kepada blog kita.



last, bertukar link sesama blogger dengan jadi sponsor contest. waktu jadi sponsor, mostly syaratnya adalah follow blog. haa! nanti kalau ada peserta join contest, pasti blog korang pun peserta kena follow juga. hehe


so faham dah kan? clear je kan? apa-apa tanya je tau!




19 comments:

  1. betul tu kena rajin blogwalking antara faktor utk naikkan pv..

    ReplyDelete
  2. good info. tqvm sis azah.

    ReplyDelete
  3. betul, kalau rajin tukar2 link mesti pv naik :D

    ReplyDelete
  4. yesss setuju sangat! Join giveaway atau segmen memang boleh naikkan PV sebab akan sentiasa ada yang datang berkunjung dari segmen yang sama.

    ReplyDelete
  5. Paham madam *emoji tabik spring*

    ReplyDelete
  6. Tips yang bagus ni...tq share..:)

    ReplyDelete