March 20, 2011

BEN ASHAARI : TERIMA KASIH IBU !




dalam dunia nie, semua dikurniakan mama / mak / ibu / umi dan sebagainya . alhamdulilah, azza pun dikurniakan seorang mama, mama yang caring, prihatin dan selalu mengambil berat ke atas azza, azza sayang mama azza, dan kali nie, demi segmen abg ben, azza nak kongsi dengan korang satu kebahgiaan bersama dengan mama azza .


pagi tu, seperti biasa, selepas kucup tangan mama, azza bergegas turun ke sekolah, azza kayuh basikal perlahan lahan, dalam hati berdoa agar azza dimurahkan rezeki, tengah hari itu, telefon bimbit azza berdering, azza tengok di papan skrin, mama ? azza terkedu, mesti mama nak tahu jugak result UPSR azza, tepat 10.03 tengah hari pada hari khamis, azza dan rakan rakan dikehendaki berkumpul di dewan SK Berangan 1 .


Siti Nor Azah ..


Azza kayuh basikal pulang, mama, azza dapat 5a ! ya allah, anak aku, terus mama peluk azza, menangis tidak terkata, tanda kebahgiaan, rahmat doa mama dan usaha yang azza luahkan, azza ingat jasa arwah abah, azza berjaya dapat 5a, time tu, azza hanya ingat mama dan abah, terima kasih jadi yang terbaik untuk azza, mama . azza sayang mama .


antara abah dan mama, azza tidak boleh pilih, azza sayang keduanya, abah, hanya 10 tahun sahaja azza dapat merasai kasih sayang dan belaian manja arwah abah, abah sentiasa ada dalam ingatan azza dan mama, hingga kini mama menjadi abah dan mama untuk azza, terima kasih abah, terima kasih mama, azza sayang mama .


LANJUT : DI SINI


sekiranya azza sudah besar, azza tak akan tinggalkan mama di rumah orang tua, azza akan asuh mama, azza akan jaga mama macam mana mama jaga azza sekarang, itu yang azza akan buat pada mama, mama ingt kan ? azza penah janji ngan mama nak beli kereta besar, rumah besar, siapkan driver dan doktor kan untuk mama ? azza betul betul berjanji ma, azza akan kurniakan itu kepada mama .


anak-anak rebutkan harta mak ayah ? itu ialah anak anak yang kurang kasih sayang, harta tidak boleh bawa ke mati, lambat laun harta tu akan berkembang juga, jangan bercakaran dengan adik beradik kerana harta. Talian persaudaraan itu penting antara satu sama lain .


p/s : hidup mesti diteruskan juga dan azza yakin, azza akan terima dugaan ini .
Love,

46 Comment:

Lulu Rahman said...

sweetnyeee :)

Hazrina Erin said...

sedih baca kisah azza..tabah k!^^

jom singgah (:
http://whenisaidsomething.blogspot.com/2011/03/ben-ashaari-terima-kasih-ibu.html

anieesshh said...

nice entri :)

anieesshh said...

nice entri :)

Zanna Orked said...

Wah, panjang entry. (: best. Of course kita sayang mak kita kan? WEE. Best. (:

mas saari said...

salam singgah
hargailah ibu anda selagi dia masih ada!

Nadhirah-chan said...

masa saya dapat result pmr pun mak saya nangis tak terkata jugak . gembira kan bila tengok tangisan ibu atas kejayaan kita huhu ^^

Rozuan Ismail said...

ibulah orang yg sentiasa berada di sisi ketika kita gembira dan ketika kita duka..hargailah dia ketika dia masih ada

aryl said...

heyy...
ini semua dugaanNYA..
mesti ade hikmah disebalik semuanya..

tabahkan hati =)

solo molo said...

bersama-sama berusaha menjadi anak yg s0leh dan s0lehah...serta menggembirakan mereka semasa hayat mereka...

Al-Fatihah untuk arwah ayah...

cik najihah said...

azzah, be strong ye dear..

cik najihah said...

be strong ye dear :)

puteri ain said...

ibu what a big name in our life..
i miss my mom..:(

Lulu caldina said...

Semoga ibu bapa kita dilindungi...
Tanpa mereka siapalah kita...huhu

Miss Tira said...

Alhamdulillah. Cik Azza seorang anak yang baik. :)

kay_are said...

waah.. 5A memang genius r ni.. betul tu, mane leh lupe jase ayah ngan ibu kan? moga impian tu tercapai =)

1st time kat sini, sori lambat jejak..

nadiemsharmz said...

salam..jengok2 dan baca entri segmen incik ben..=)

pRiNCe said...

sob3...knangn adalah bnda yg susah nak dilupakan sama ada pahit atau buruk..

prince doakan kite same2 menjadi anak yang soleh n solehah...:)

mie said...

menarik!!
terima kasih ibu...

Bella Bell said...

sedih baca kisah azza...

tQ sudi singgah blog..

nice entry dear :)

cik sakura said...

tabahkan hati ye..apa yg berlaku ada hikmahnya..

pwincess Lov3y dOv3y said...

like ur story la.

our mother is the besty that we have rite?

kim slam kat mama azah ek.:)

anis h.e.p.i said...

bace2 entry adik..adik pon saba gk key..:)..

follow adik...

Biela Yusoff.. said...

emm..takziah tuk abah kak....nice mama kak...

Azza Firza said...

@Lulu Rahman

hhehee, tengs tauu =)

Azza Firza said...

@Hazrina Erin

hhehee, tengs tauu =) nnt azza singgah ur belog plak oke .

Azza Firza said...

@anieesshh

hhehee, tengs tauu =)

Azza Firza said...

@Zanna Orked

hhehee, tengs tauu =)

Azza Firza said...

@mas saari

ye saya, anda juga, hhehee, tengs tauu =)

Azza Firza said...

@Nadhirah-chan

yep3, betul tuuu

Azza Firza said...

@Rozuan Ismail

:D

Azza Firza said...

@aryl

ye betul tu, hhehee, tengs tauu =)

Azza Firza said...

@solo molo

hhehee, tengs tauu =) amin, insyallah .

Azza Firza said...

@cik najihah

hhehee, tengs tauu =)

Azza Firza said...

@puteri ain

hhehee, tengs tauu =)

Azza Firza said...

@Lulu caldina

betul sesangat2, apa jua, tengs :)

Azza Firza said...

@Miss Tira

hhehee, tengs tauu =)

Azza Firza said...

@kay_are

anugerah allah kurniakan =) hhehee, tengs tauu =)

Azza Firza said...

@nadiemsharmz

wassalam, hhehee, tengs tauu =)

Azza Firza said...

@pRiNCe

hhehee, tengs tauu =) aminnn

Azza Firza said...

@mie

hhehee, tengs tauu =)

Azza Firza said...

@Bella Bell

hhehee, tengs tauu =)

Azza Firza said...

@cik sakura

hhehee, tengs tauu =) ye akk, tima kaseh .

Azza Firza said...

@pwincess Lov3y dOv3y

yep3, insyallah nantiazza sampaikan, hhehee, tengs tauu =)

Azza Firza said...

@anis h.e.p.i

ye, tengs tau :)

Azza Firza said...

@Biela Yusoff..

ye syg, tima akseh =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

All Rights Reserved by Azah Rahaman