Pengalaman Mengajar Sekolah Rendah

alhamdulilah.

hari ini sempat merasai one momenteous experience with 4A and 4B students sekolah rendah tempat saya dulu. haha. mula-mula nak mengajar tu saya dengan kawan saya sorang, tunggu luar kelas. students dalam kelas tu pelik saja, kenapa ada orang lain kat luar. siapa dia? macam mana dia ada kat sini? serious mesti seribu persoalan timbul kan. yelah, pakaian saya pun formal macam cikgu betul tapi no nametag. lepas 5 minit, datanglah cikgu wanie tersayang. pastu cikgu wanie ajak kami masuk kelas 4B. teacher introduce us to their students. tercengang-cengang budak ni. haha. lepas introduce kami, saya pun mulakan lah sesi pembelajaran. haha. cikgu betul ni kan :D


saya mulakan dengan sesi perkenalan dulu. nama siap tempat belajar sekali haa. haha. then tanya diaorang " awak semua nak buat apa? sesi ice breaking ke game? okay, then all of them jerit gameee. jadi, ayuhlah kita main game. saya pass up the paper and start la mereka memerah otak memerah keringat cari jawapan. hahaha, senang senang je soalan tu dik :D


waktu cari jawapan tu sekejap budak budak panggil, teacher teacher! sekejap sekejap teacher! alololo sayang semua ni, comel sangat aih! lepas daripada 20 minit bersama, bincang jawapan dan buat sesi bergambar. hehehe.


lepas daripada kelas situ, ke kelas darjah 2 pulak kita. hahaha. masuk kelas 2 ni tak mengajar just pantau adik-adik belajar je. susah jugak kan nak mengajar ni :'D hahaha. after that masuk pustaka and once again, jumpa lagi adik adik 4B tadi. in the same time, jumpa pulak dengan orang baru kelas 4A. tengok diaorang pun takde cikgu sebab masuk library, saya pun ajar diaorang crossword puzzle tu. make it them in the 5 group and discuss the answer.


yang part bestnyaa bila diaorang nak balik tu siap tanya nombor whatsapp, ambil tandatangan dan one of the suprise question that makes me really speechless today was "teacher dah kahwin ke?" hahahaha. aduhai sayang sayang. " no, im not."  lagi la speechless bila mengajar anak jiran sendiri. haha. best sangat.



thankyou for the cooperation adik2. nice to meet with all of you. hehe. senang je kan game crossword puzzle tu. betul la cakap orang, it is not easy to become a good teacher with higher patience. hahaha. nasib baik all of your attitude sangat2lah okay. mayb terkejut kan tetiba "teacher muda" ni masuk.


jumpa kite kan canteen pn, teacher teacher! ada tu, hai teacher comel! ada jugak yang "assalamualaikum teacher". pastu ada jugak yang jenis curious, teacher cikgu baru ke? teacher ajar english eh? pastu bila saya cakap, aah ajar english dekat kelas 4*, ada yang buat muka, kenapa kelas tuu bukan kelas kamii. hahaha. adoi la sayang ni! teacher ajar harini jelah. tu pun sbb rindu dgn cikgu cikgu teacher. kebetulan je masuk mengajar ambil experience jadi cikgu sementara ni. haha. alahai, comel sangat sayang sayang semua ni. loveyou all. study sngguh2 nah. jadi anak berguna. :DD


No comments