Cara Add Favourite Bill Account di MyBSN

Assalamualaikum semua.


harini azah nak share macam mana cara nak jadikan bil bil yang kita kena bayar setiap bulan tu jadi favourite dalam mybsn. dalam erti kata mudah, bila kita dah jadikan bil bil kita ni favourite so nanti bila kita nak bayar bil nanti, tak kena masukkan banyak kali dah nama akaun. haa clear tak? caranya senang je. sekelip mata taraa siap! hiks.


so, jom kita belajar. azah start terus dengan selepas payment bil. untuk belajar macam mana pembayaran melalui online, klik SINI ye untuk baca balik :)



1. lepas dah buat payment, korang nampak tak bil account no? sebelah hujungnya ada Register this bill kan? korang klik register this bill tu. 




2. lepas tu, akan ada satu paparan di atas ni. preferred bil name tulis je akaun apa-apa pun. tak kisah. kalau macam azah TNB rumah mak azah, so azah ringkaskan macam tu. kalau rumah mertua, tulis TNB mertua. haa gitew. siap tu, tekan submit. 


3. perasan tak di atas ruangan bawah 0 je kan? sekarang bila korang dah add favourite bill tadi, akan terus muncul satu akaun di bawah. macam contoh azah buat ada TNB Ma di preferred name tadi, so di ruangan bawah pun preferred name TNB Ma juga. haa jelas kan?



mudah je kan? selamat mencuba semua :D

6 comments: