Cara Bayar Bil Air Kelantan Melalui MyBSN

assalamualaikum semua. ohaiyoooo. kihkih



korang semua sihat ke? awal-awal bulan ni banyak betul kan bil-bil yang sampai. adat lumrah la kan. pembayaran bil-bil setiap bulan mesti dilunaskan jugak. azah bil bulan lepas baru bayar dua hari lepas. haha. punyalah malas nak bukak website mybsn dan buat pembayaran kan :P


azah yakin, mesti ada di antara kita yang masih tak tahu nak buat pembayaran bil secara atas talian. selain pembayaran bil air kelantan, boleh jugak kita bayar bil-bil yang lain tau. kalini azah pilih Mybsn. in shaa Allah nanti azah ajarkan di banking online yang lain pulak ye :) so, tanpa buang masa. lets check it out!





1. log in akaun mybsn di https://www.mybsn.com.my/mybsn/login/login.do . bagi yang belum ada online banking, kena daftar dulu dengan pihak bank.






2. bila dah masuk portal atas ni kan, klik pada BILL PAYMENT/PEMBAYARAN BIL



3. bahagian atas payee category tu pilih UTILITIES/KEMUDAHAN
bahagian bawah payee name pilih air kelantan. submit




4. from account tu nombor bank bsn korang
bill acc. no pilih pada new bill payment. tulis nombor bil akaun yang ada pada bil
amount/jumlah nyatakan berapa. submit






5. lepas dah siap submit tadi, akan keluar satu paparan di atas, DOUBLE CHECK sama ada dah betul ke details bil air kelantan kita tu. bila dah semak, tekan je request tac. akan ada satu pop up akan keluar. nanti korang confirmkan je no handphone yang akan dihantar TAC. diingatkan TAC ini adalah rahsia. jangan DEDAHKAN di laman sosial atau mana-2 pihak untuk ELAKKAN PENIPUAN tau. then dapat tac number, submit.








settle je TAC number, confirm dan siap! kalau nak dapatkan resit boleh tekan get receipt. kalau nak bayar bil lain pula, tekan je pay another bill :)



done! senang je kan :D



6 comments: