Selamat Hari Wanita !





assalamualaikum semua!


8 mac telah datang menandakan ia hari wanita! yay. tahu tak kenapa 8 mac? sebab sepatutnya kita menyambut hari wanita ni pada 6 mac tapi disebabkan kita lambat bersiap, jadi hari wanita ini telah dilanjutkan pada 8 mac. haha. betul ke tak? :P


adatlah kan, bila dah jadi wanita ni sebenarnya kita cuba untuk jadi "serba perfect". sebulan belum balik kampung, kita dah kena fikir apa nak dipakai pada hari pertama kedua ketiga. apa baju jalan. apa baju tidur. apa baju ke rumah saudara, apa baju basahan. haa banyak! tu baru part baju. eh belum baju seorang je tau. kalau ada suami, anak dua tiga orang., banyak tau! haha. 


part baju saja dah satu perenggan kan. part masak apa? part sakit apa? haa serba serbi lauk ada dalam peti, serba serbi ubat sakit kita sediakan untuk backup waktu anak suami sakit nanti kan. haha. demam je, tup ada cool fever di dahi, sakit perut je, tup minyak mastika di perut. haa gitu.



hargailah wanita. ada emak, hargailah emak. ada isteri, hargailah isteri. ada anak, kelak mereka akan jadi wanita, kita pun turutlah hargai. petang jumaat ada ceramah pasal isu wanita. in shaa Allah azah ada kelapangan, azah join. nanti azah share apa isu wanita yang dipertengahkan. selamat hari wanita semua! :)

16 comments:

  1. Bukan sebab lambat bersiap je, sebab siapkan anak pun satu hal. Tu yang lambat tu :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha. betullll. anak anak kan banyak ragammm

      Delete
  2. happy international's woman day..
    i am not a girl.. not yet a woman.. hehhe

    ReplyDelete
  3. Selamat Hari Wanita Kak Azah!! ^_^ Keep on inspiring me tau! hehehe =3

    ReplyDelete
  4. Tak terlambat lagi kan nak wish :D Selamat Hari Wanita Azah!! :)

    ReplyDelete
  5. ada juga Hari Lelaki tapi disebabkan diorang asyik lupa tarikh penting, so tak payah lah satu dunia celebrate.

    ReplyDelete
  6. Selamat Hari Wanita semua. hihi. :)

    ReplyDelete